mandag den 14. marts 2011

Tæppet til HC. Andersen Børnehospital på OUH

Så er jeg vendt hjem igen efter en rigtig dejlig og inspirerende weekend med masser af filt og skønne filte-piger. Der blev snakket og hygget til den store guldmedalje, men vi var også meget effektive.
Kun afbrudt af generalforsamlingen lørdag eftermiddag, skulle vi bruge tiden på at lave billedtæppe.

Som jeg skrev i mit forrige indlæg, skulle vi filte et stort væg-eventyr-fortæller tæppe til H.C. Andersen Børnehospitalet på OUH. Vi har tidligere filtet 16 eventyr-kufferter, som bliver brugt i det pædagogiske/psykologiske arbejde derude og nu ønsker de sig et fortæller-tæppe.
Her kommer så lidt billed-spam. Billederne er taget undervejs i forløbet og er kun et udpluk af det der blev lavet....
 

 Så gik vi til generalforsamling....
nogle tog rødvinen med sig og fortsatte med at filte efter middagen om aftenen
og ellers blev der fortsat dagen efter....
 
 
og så efterfølgende billede af de forskellige eventyrer som de midlertidigt blev lagt på det store baggrundstæppe.

 Det endelige billede regnes først færdig til august...nogle blev ikke helt færdige med deres eventyr og laver dem færdig hjemme. Dernæst skal de placeres på baggrundstæppet så det ser ordentligt ud. Og så skal der filtes "sammenhæng" så billederne bliver integreret i hinanden og fuldstændig skjuler det hvide baggrundstæppe.
Et STORT stk. arbejde.....men FLOT!

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Skal nok ligge billede ind når det når så langt :)

 

5 kommentarer:

  1. Tak for billederne - min mor var også med i weekenden, så det var sjovt at se hvad det var blevet til. Det er hende der har lavet den med snurretoppen.

    SvarSlet
  2. Er du svimmel, hvor er I dygtige! Det er da helt vildt! Det er fantastisk, hvad man kan med nål og uld. Det bliver smukt! Jeg glæder mig også til at se resultatet :-) K.h. Sasia
    P.s. velkommen hjem igen ;-)

    SvarSlet
  3. Lars....nej, hvor sjovt. Vi havde en rigtig hyggelig weekend!

    Sasia....Tak :-)
    Ja, det blev/bliver vildt flot!!
    Du har helt ret...det er utroligt hvad man kan få ud af en uldtot.
    Skal nok sende billede af det færdige resultat.....eller du må med ind og se det "live".

    Kærligst Lene

    SvarSlet
  4. Sikke et spændende projekt du fortæller om.

    Tusind tak for dine varme hilsener i forbindelse med min fars sygdom og død. Det varmede meget i en hård tid - det var hårdt, mens det stod på, men den rigtige regning kommer først nu bagefter. Jeg er noget ødelagt - glæder mig til jeg igen får energi og overskud til at fordybe mig i din blog, og det øvrige blogland.

    SvarSlet
  5. Hold da op Lene!
    Sik'n et fantastisk stykke vægkunst.
    Mon ikke det falder i god jord?
    Glæder mig meget til at se det endelige resultat.

    Ha' en dejlig weekend
    kh
    Kristine

    SvarSlet